Sport i turystyka Strona główna

IX Spotkanie Integracyjne „Mazury Cud Natury”

Za nami kolejne, już IX spotkanie integracyjne „Mazury Cud Natury” zorganizowane przez Komisję Integracji Krajowej Rady Radców Prawnych przy współudziale Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie oraz pomocy Gminy Piecki (na jej terenie odbywa się spływ kajakowy) – której wójt Pani Agnieszka Kurczewska (również radca prawny ) – zaopatrzyła uczestników w gadżety związane z gminą. W dniach od 13 do 16 czerwca 2019 r. gościliśmy w hotelu „Amax” oraz Stanicy Mazurskiej ACH! MAZURY. Impreza cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. W bieżącym roku udział w spotkaniu wzięło 113 radców prawnych i aplikantów wraz z rodzinami, w tym 11 osób z naszej Izby.

Tradycyjnie, uroczystego otwarcia imprezy dokonał podczas czwartkowej kolacji grillowej wiceprezes KRRP i wicedziekan OIRP w Olsztynie – Michał Korwek, który w strugach deszczu i przy akompaniamencie grzmotów powitał wszystkich uczestników. Pomimo deszczu, było ciepło, co pozwoliło nam prowadzić rozmowy z dawno niewidzianymi koleżankami i kolegami z innych Izb, które to rozmowy trwały do późnych godzin nocnych.

W piątkowy pranek nie było już śladu po wieczornych burzach, więc mogliśmy oddawać się atrakcjom przygotowanym przez organizatorów. Do dyspozycji uczestników były jachty, kajaki i rowery lądowe. Natomiast ci, których nie pociągała aktywność fizyczna, korzystali z części rekreacyjnej hotelu AMAX oraz spa, jak również zwiedzali Mikołajki i okolice.

Kajakarze przebyli w piątek trasę od Krutyni do Ukty (13 km) oraz kilka osób popłynęło z Ukty do Nowego Mostu. Natomiast w sobotę pokonaliśmy z Ukty do Nowego Mostu (7 km), a następnie po krótkim postoju w przystani PTTK popłynęliśmy dalej, aż do Iznoty (kolejne 11 km). Znaleźli się również kajakowi zapaleńcy, a wśród nich wiceprezes Michał Korwek, którzy ruszyli dalej przez jez. Bełdany i jez. Mikołajskie, aż do hotelu AMAX (15 km). Pogoda podczas spływów była piękna, świeciło słońce, wiał lekki wiaterek. Były to wymarzone warunki na podziwianie wspaniałej przyrody.

W tym roku rekordowym zainteresowaniem cieszyły się rejsy jachtami. W piątek i sobotę na pokładach mieliśmy pełne składy załóg. I chociaż wiatr mógł być nieco silniejszy, to jednak udało się popływać pod pełnymi żaglami, a silniki przydały się jedynie podczas cumowania do kei. Pływaliśmy po jeziorze Mikołajskim, Bełdanach i Śniardwach, a w niedzielę również po Tałtach. Podczas postoju na jez. Bełdany spotkaliśmy małe stadko koni, które chciały się z nami zaprzyjaźnić.

W piątkowy wieczór, tradycyjnie zjedliśmy kolację na statku „K. I. Gałczyński”. Podczas ponad trzygodzinnego rejsu wiodącego przez jeziora Mikołajskie, Śniardwy i Bełdany, podziwialiśmy spektakularny zachód słońca. A jak zapadł zmrok, na górnym pokładzie rozpoczęła się taneczna zabawa.

Natomiast sobotni wieczór, to czas pożegnalnej kolacji. Tradycją wyjazdów integracyjnych, zresztą jak również i innych wydarzeń organizowanych przez samorząd radcowski, stały się zbiórki na cele charytatywne. Podobnie jak w latach poprzednich, zorganizowaliśmy zbiórkę na rzecz Fundacji „Między Niebem a Ziemią”, która to Fundacja prowadzi działalność związaną z niesieniem pomocy nieuleczalnie chorym dzieciom i ich rodzicom. Dzięki hojności naszych uczestników, zebraliśmy i przekazaliśmy Fundacji kwotę 1690 zł.

Na Mazurach czas płynie zdecydowanie za szybko. Ani się obejrzeliśmy, a już była niedziela i czas było wracać do domów. Dziękuję wszystkim organizatorom oraz uczestnikom za ten wspaniale spędzony czas i mam nadzieję, że na przyszłoroczne, jubileuszowe X Spotkanie Integracyjne „Mazury Cud Natury”, przybędzie jeszcze więcej koleżanek i kolegów z naszego samorządu. Do zobaczenia już za rok!

Radca prawny

Marta Alicja Kawula

Zdjęcia: IX Spotkanie Integracyjne „Mazury Cud Natury”