Praca radcy prawnego na pełen etat w siedzibie Urzędu Miejskiego w Nidzicy (dwa razy w tygodniu).
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- prowadzenie obsługi prawnej Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego, Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa, Wydziału Pozyskiwania Środków Pomocowych, Rozwoju i Komunikacji Społecznej, a pod nieobecność drugiego radcy prawnego pozostałych komórek Urzędu Miejskiego w Nidzicy;
- opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych w szczególności projektów uchwał, zarządzeń, a także pełnomocnictw i upoważnień;
- opiniowanie pod względem prawnym i zabezpieczenia interesów gminy umów zawieranych przez gminę mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
- prowadzenie i reprezentowanie gminy i urzędu w sprawach rozstrzyganych przez sądy i inne organy orzekające na podstawie odrębnego pełnomocnictwa;
- sporządzanie opinii prawnych w sprawach wnoszonych przez Burmistrza, Radę lub poszczególne wydziały;
- udzielanie pomocy prawnej w toku prowadzonych postępowań administracyjnych, w szczególności pomocy w redagowaniu pism, decyzji, których treść może mieć wpływ na wynik ewentualnego procesu;
- informowanie kierowników i pracowników (o których mowa w lit. a) o nowych regulacjach prawnych dotyczących ich zakresu działania;
- uczestniczenie we wszystkich przedsięwzięciach, w których jest potrzebny udział radcy prawnego;
- obsługa prawna w zakresie postępowań o udzielanie zamówień publicznych;
- doradzanie Burmistrzowi w sprawach spornych gminy, proponowanie rozstrzygnięć dotyczących zawieranych ugód i porozumień;
- wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa, w tym ustawy o radcach prawnych.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. ( 89 625 07 25).
Nidzica, dnia 18.09.2023r. Burmistrz Nidzicy
Jacek Kosmala