Sport i turystyka Strona główna

III Spływ rzeką Łyną

W dniu 3 lipca br. odbyła się pierwsza tura trzeciego już spływu po rzece Łynie zorganizowanego przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Olsztynie dla radców, aplikantów i ich rodzin. Tym razem w grupie 37 osób spływaliśmy na 18-kilometrowym odcinku od Cerkiewnika do Smolajn. Po przybyciu na przystań w Cerkiewniku zostaliśmy przeszkoleni przez instruktorów z zasad bezpieczeństwa, jakich powinniśmy przestrzegać podczas spływu, a następnie wyposażeni w kapoki ruszyliśmy na wodę. Pierwszą atrakcją tego spływu niewątpliwie była ulewa, która zaskoczyła nas już niespełna pół godziny od startu. Pomimo tego, że w kajakach nazbierało się sporo wody, wszyscy dziarsko płynęli dalej. Na szczęście niebawem zza chmur wyszło słońce i trochę nas podsuszyło.

Podczas spływu podziwialiśmy wspaniałą warmińską przyrodę i wsłuchiwaliśmy się w ptasie śpiewy. Rzeka na tym odcinku bardzo meandruje, co sprawiało, że zatrzymując się na chwilę, pozostałe kajaki znikały za zakrętem i można było mieć wrażenie, że jest się jedyną załogą płynącą rzeką.

Na około 15 kilometrze naszym oczom ukazała się wieża XIV wiecznej Bazyliki Najświętszego Zbawiciela i Wszystkich Świętych w Dobrym Mieście. Na jej tyłach czekała na nas przenoska kajaków. Część osób zakończyło spływ w Dobrym Mieście i udali się autokarem do Smolajn. Natomiast pozostali uczestnicy, w tym najmłodszy uczestnik Igorek (który dzielnie wiosłował i śpiewał piosenki), ruszyli w dalszą drogę. Początkowo nurt rzeki był bardzo wartki za sprawą elektrowni w starym młynie. Dalej rzeka meandrowała wśród łąk, pól i lasów. Do Smolajn dopłynęliśmy tuż przed burzą, a na pomoście powitała nas Pani Dziekan. Na przystani w Smolajnach czekało na nas ognisko, na którym przed deszczem zdążyliśmy upiec kiełbaski oraz smaczna grochówka i inne przekąski.

Pomimo deszczu, wszyscy uczestnicy byli zadowoleni, a na ich twarzach gościły uśmiechy.

W najbliższą sobotę druga tura spływu. Mam nadzieję, że tym razem deszcz nie zmoczy jego uczestników.