Strona główna

Doręczenia elektroniczne

Na podstawie art. 155 ust. 10 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285) Minister Cyfryzacji  w Komunikacie z dnia 29 maja 2023 r. określił  dzień 10 grudnia 2023 r. jako termin wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym.

Każdy radca prawny wykonujący zawód – zarówno radca prawny prowadzący kancelarię radcy prawnego jak i radca prawny zatrudniony na podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, w tym radca prawny zatrudniony w organach administracji publicznej, ma obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych, wpisanego do bazy adresów elektronicznych, powiązanego z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego.

Instrukcja założenia skrzynki do e-doręczeń

https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/jak-zalozyc-adres-i-skrzynke-do-e-doreczen2

W listopadzie zostanie również udostępnione przygotowane przez Krajową Izbę Radców Prawnych szkolenie w formie e-learningu z zakresu zakładania i obsługi skrzynki do e-doręczeń.

Dla wszystkich, którzy będą potrzebowali wsparcia w założeniu skrzynki bądź jej obsługi, Izba w pierwszych dniach grudnia zorganizuje dyżury radców prawnych i aplikantów radcowskich, którzy pomogą założyć skrzynkę i wytłumaczą sposób jej działania.

W tym okresie przewidujemy również ponowne szkolenie z zakresu obsługi EKRS i PI.