Sport i turystyka Strona główna

VIII Spotkanie Integracyjne „Mazury Cud Natury”

W dniach od 14 do 17 czerwca br. w Mikołajkach odbyło się VIII doroczne spotkanie integracyjne „Mazury Cud Natury” organizowane przez Komisję Integracji Krajowej Rady Radców Prawnych. Miejscem spotkania były gościnne progi hotelu „Amax” oraz pensjonatu „My House 55”. Impreza cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. W bieżącym roku udział w spotkaniu wzięło 113 radców prawnych i aplikantów wraz z rodzinami, w tym ponad 10 osób z Izby olsztyńskiej. Miło było nam gościć Prezesa Krajowej Rady Radców Prawnych Macieja Bobrowicza, Wiceprezesa Krajowej Rady Radców Prawnych Michała Korwka, członka Prezydium Bartłomieja Tkacza oraz Członków Krajowej Rady Radców Prawnych Andrzeja Kadzika i Tomasza Nawrota.

Tradycyjnie, uroczystego otwarcia imprezy dokonał podczas czwartkowej kolacji grillowej wiceprezes KRRP i wicedziekan OIRP w Olsztynie – Michał Korwek, witając gości oraz wszystkich uczestników. Kolacja grillowa jest szczególnym czasem, kiedy to spotykamy się z koleżankami i kolegami znanymi nam z różnych imprez organizowanych przez poszczególne OIRP, jak i KRRP po dłuższym czasie, jak również poznajemy nowych uczestników, którzy przybywają do Mikołajek po raz pierwszy. Pogawędki oraz tańce, w przerwach których raczyliśmy się wyśmienitymi daniami – w tym kultową już zupą rybną – trwały do późnych godzin wieczornych.

Pogoda w tym roku dopisała. Było słonecznie i ciepło, co zachęciło uczestników do korzystania z szeregu atrakcji przygotowanych przez organizatorów. Do dyspozycji uczestników były  jachty, kajaki i rowery. Dziękuję sternikom, którzy przyjęli na pokład wszystkich chętnych, w większości niewykwalifikowanych załogantów, załogantom zaś za zdyscyplinowanie i wykonywanie poleceń kapitanów. Szczególne podziękowania kieruję do r. pr. Macieja Kamińskiego, który pomógł mi „ogarnąć” całe to jachtowe zamieszanie. Po krótkich porannych odprawach sterników, każdego ranka łodzie ruszały na wodne szlaki. Przy sprzyjających wiatrach, pływaliśmy po jeziorach: Mikołajskim, Śniardwach, Bełdanach, Tałtach i jeziorze Ryńskim. Choć te dwa ostatnie przemierzyliśmy w większości ze zwiniętymi żaglami z uwagi na flautę.

Grupę kajakarzy poprowadził, jak co roku, Michał Korwek. W piątek przebyli trasę od Krutyni do Ukty (13 km), a niektórzy (w tym dwie dzielne panie) zdecydowali się płynąc dalej od Ukty do Nowego Mostu (7 km). W sobotę cześć uczestników zdecydowała się „powtórzyć” ostatni odcinek, a następnie po krótkim postoju popłynąć dalej, aż do Iznoty (kolejne 11 km). Myślę, że Krutyni reklamować nie trzeba. To bardzo urokliwa rzeka, wijąca się wśród lasów, pól i łąk. Podczas spływu podziwialiśmy z bliska ptactwo wodne – kaczki z młodymi, łabędzie, kormorany oraz bociany.

Tradycją mazurskich spotkań jest piątkowa kolacja na statku „K. I. Gałczyński”. Podczas ponad trzygodzinnego rejsu wiodącego przez jezioro Mikołajskie i Śniardwy, podziwialiśmy spektakularny zachód słońca. Natomiast po zachodzie słońca, na górnym pokładzie rozpoczęła się taneczna zabawa.

Sobotni wieczór, to czas pożegnalnej kolacji. Od dłuższego czasu, przy okazji różnych wydarzeń integracyjno-sportowych, pomagamy potrzebującym. Tak było i tym razem. Podczas kolacji zorganizowaliśmy zbiórkę na rzecz Fundacji „Między Niebem a Ziemią”, która to Fundacja prowadzi działalność związaną z niesieniem pomocy nieuleczalnie chorym dzieciom i ich rodzicom. Dzięki hojności naszych uczestników, zebraliśmy i przekazaliśmy Fundacji kwotę ponad 2.000 zł.

Niedziela to czas powrotu. Chociaż czas w Mikołajkach zawsze mija zbyt szybko, cieszę się, że wyjeżdżający mieli na twarzach uśmiechy, które (mam nadzieję) zwiastują ich powrót do Mikołajek na kolejne IX Spotkanie Integracyjne „Mazury Cud Natury”, na które serdecznie zapraszam wszystkich chętnych już na rok.

Dziękujemy sponsorom i przyjaciołom naszego spotkania: naszej Izbie, Gminie Piecki i Gminie Mikołajki.