Dla radców Sport i turystyka Strona główna

Spotkanie integracyjne „Mazury Cud Natury”

W dniach od 8 do 11 czerwca br. odbyło się VII spotkanie integracyjne „Mazury Cud Natury” zorganizowane przez Krajową Izbę Radców Prawnych, w którym udział wzięło prawie 120 radców oraz członków ich rodzin. Jak co roku, gościliśmy w mikołajskim hotelu „Amax” oraz Pensjonacie My House 55. W spotkaniu brał udział Wice Prezes Krajowej Izby Radców Prawnych Michał Korwek oraz przewodniczący Komisji Intergacji KIRP Bartosz Opaliński.

Tradycyjnie już mikołajskie spotkanie rozpoczęło się wspólną kolacją w Garden Barze hotelu Amax. Jak zwykle przygotowano dla nas wyśmienite dania mięsne z grilla oraz ryby z mazurskich jezior (w tym pyszna zupa rybna). Ta część imprezy była doskonałą okazją na zapoznanie uczestników, którzy po raz pierwszy przyjechali do Mikołajek (a w tym roku była to grupa prawie 50 osób), jak również na wspomnienia z minionych lat „stałych bywalców” tejże imprezy.

W kolejnym dniu uczestnicy korzystali z różnych form aktywności. Wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszyły się rejsy jachtami. Każdy ze sterników miał na pokładzie komplet załogantów. I chociaż wiatr tego dnia wiał słabo, żeglarze powrócili do portu zadowoleni. Liczna grupa uczestników wybrała się na spływ Krutynią. Część z nich przepłynęła urokliwy, wiodący przez lasy i rozległe pola i łąki, 13 kilometrowy odcinek od Krutyni do Ukty, zaś ci bardziej wytrwali i zaprawieni w trudach wiosłowania, dopłynęli aż do Nowego Mostu. Natomiast ci uczestnicy, których nie skusiły atrakcje wodne, pozostali na lądzie, gdzie korzystali z atrakcji hotelu, jak również udali się na wyprawy rowerowe.

Piątkowy wieczór spędziliśmy na pokładzie statku „K. I. Gałczyński”. Jest to jedyny statek pływający po mazurskich jeziorach, który jest w stanie pomieścić uczestników naszej imprezy, największa rejsowa jednostka pływająca po jeziorach mazurskich . Na pokładzie statku gościliśmy m.in. Wójta Gminy Piecki Agnieszkę Kurczewską oraz przedstawiciela Starosty Mrągowskiego Panią Wiolettę Podlaską . Podczas trzygodzinnego rejsu wiodącego przez jezioro Mikołajskie i Śniardwy, podziwialiśmy malowniczy zachód słońca. Po kolacji, na górnym pokładzie oddaliśmy się tańcom w świetle księżyca. Zabawa na statku trwała niemal do północy.

W sobotę ponownie kajakarze ruszyli na spływ Krutynią, żeglarze na jeziora, a rowerzyści na dalsze i bliższe wycieczki. Pogoda sprzyjała każdej z tych grup. Było słonecznie, ciepło i wiał lekki wiatr. Natomiast wieczorem, wszyscy w doskonałych humorach spotkaliśmy się na uroczystej kolacji. Zanim na dobre rozsiedliśmy się przy stołach, rozpoczęła się transmisja meczu Polska vs. Rumunia. Spora grupa uczestników przywdziała stroje kibica naszej reprezentacji (sympatyków reprezentacji Rumunii nie zauważyłam) i dzielnie, a co najważniejsze – skutecznie, kibicowała naszym. Podczas kolacji przeprowadziliśmy zbiórkę na rzecz Fundacji „Miedzy Niebem a Ziemią”, która prowadzi działalność związaną z pomocą nieuleczalnie chorym dzieciom i ich rodzinom. Dzięki hojności naszych koleżanek i kolegów, udało nam się zebrać i przekazać Fundacji kwotę prawie 2000 zł.

W niedzielę, podczas gdy część uczestników wyruszała w drogę powrotną do swych domów, pozostali korzystali z pięknej pogody i wyruszyli na rowerowe przejażdżki, spływ kajakami oraz pożeglować przy bardzo sprzyjającym wietrze. Natomiast pozostali relaksowali się wylegując się nad basenem. Oczywiście znaleźli się również amatorzy kąpieli w basenie. Jak zwykle, trudno było nam się rozstawać z tak pięknym miejscem i z tak sympatycznym towarzystwem. Na szczęście kolejne spotkanie integracyjne Mazury Cud Natury już za rok, na które serdecznie zapraszamy!

Galeria: „Mazury Cud Natury”