Miesiąc listopad został ogłoszony przez Ministra Kultury miesiącem darmowego zwiedzania zabytków Warszawy i Krakowa. Korzystając z tej okazji Radcowie Prawni –członkowie Klubu Seniora Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie i nie tylko( bo też  radcowie prawni młodsi wiekiem) wspólnie spędzili miły dzień w Warszawie.

W sobotę 24 listopada 2012 roku wczesnym rankiem wyruszyliśmy z Olsztyna  do stolicy. Po drodze dołączył do nas Pan Dziekan Michał Korwek. I tak wzmocnieni organizacyjnie, z dobrym humorem i ciekawi wrażeń dotarliśmy do Warszawy. Najpierw zwiedzaliśmy z przewodnikiem Zamek Królewski ,a następnie pojechaliśmy na spacer do Łazienek. Spacer udany albowiem była przepiękna  acz listopadowa pogoda, świeciło słońce, zero wiatru. Liście szumiały pod nogami, wiewiórki przybiegały do nas, a pawie dumnie kroczyły po alejkach.

W Łazienkach również zwiedzaliśmy z przewodnikiem Pałac na  Wyspie, Pomarańczarnię i Pałać Myśliwiecki. Posileni obiadem pojechaliśmy do Klubu Radcy Prawnego Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, który znajduje się przy Placu Konstytucji 5 w` Warszawie.  I tu  czekała nas niespodzianka.   Powitał nas bardzo serdecznie Dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie Pan Michał Stępniewski wraz z grupą aktywnych członków Klubu Seniora Izby Warszawskiej. Rozmowom nie było końca, tym bardziej, że toczyły się przy stolikach zastawionych smacznymi kanapeczkami, ciasteczkami .

Przewodnicząca Klubu  Seniora w` Warszawie  Pani Elżbieta Kozikowska opowiedziała nam o działalności tego Klubu inspirując nas do dalszej działalności w Klubie Olsztyńskim.  Spotkanie było też miłe dlatego, że wielu z nas razem spędzało czas w Mielnie-Unieściu na Turnusie Seniora. I tam obiecaliśmy się nawzajem odwiedzać. W Klubie Radcy Prawnego  obejrzeliśmy  też wystawę Pani Wandy Małkowskiej , z zawodu prawnika , z zamiłowania malarza i fotografa. „Zaopatrzeni” w prezenty żegnaliśmy się z żalem i nadzieją, że koleżanki i koledzy przyjadą do Olsztyna, co nam obiecali.

Pobyt w Warszawie zakończyliśmy w Teatrze Polonia na spektaklu „Kontrakt”Mike Bartletta w reżyserii Krystyny Jandy , w wykonaniu Marii Seweryn i Agnieszki Michalskiej.

/-/ Helena Oprzyńska-Pacewicz
Radca Prawny
Zdjęcia z wycieczki dostępne są w dziale GALERIE.