Klub Seniora Strona główna

Seniorzy wrócili z Łodzi

Drugie w tym roku ogólnopolskie spotkanie integracyjne  radców prawnych seniorów odbyło się od dnia 5.05.2018 roku do dnia 13.05.2018 roku w Łodzi. Udział wzięło 55 radców prawnych, którzy reprezentowali 12 Okręgowych Izb Radców Prawnych- Opole, Zielona Góra, Bydgoszcz, Białystok, Lublin, Kielce, Rzeszów, Katowice, Wałbrzych, Warszawa, Łódź i Olsztyn. Olsztyńska grupa liczyła tym razem 10 osób. Mieszkaliśmy  w Grand Hotelu na  ulicy Piotrkowskiej, a zatem tę najdłuższą w Polsce     ( 4,2 km), pełną zabytków ulicę, zwiedziliśmy  nie  tylko z przewodnikiem lecz również w podgrupach czy też indywidualnie, wszak wieczory były ciepłe…….

Z przewodnikiem zwiedziliśmy: cmentarz żydowski, katedrę prawosławną, muzeum miasta Łodzi , muzeum fabryki oraz muzeum Kinematografii, Pałace Najbogatszych Łódzkich Fabrykantów – Poznańskiego, Herbsta, Scheiblera. Wyjeżdżaliśmy też poza miasto, albowiem zwiedzaliśmy Zamek w Oporowie, Nieborowie. Byliśmy też w Łowiczu, no i przechadzaliśmy się po pięknych ogrodach w Arkadii. W Pałacu w Walewicach szukaliśmy śladów Marii Walewskiej no i Napoleona…..W tej rezydencji odbyła się uroczysta kolacja i wieczorek taneczny. Oczywiście byliśmy w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej no i w siedzibie Okręgowej Izby Radców Prawnych w Łodzi, gdzie Dziekan  Grzegorz Wyszogrodzki osobiście witał naszą grupę. Był poczęstunek i prezenty oraz po zwiedzaniu Izby  niekończące się rozmowy w pięknym  ogrodzie.

Teraz w czerwcu wybieramy się nad morze do Międzyzdrojów, a jak tam nam będzie napiszemy po powrocie.